Tuesday, May 17, 2011

gratitude...

Assalamualaikum..

gratitude kalau diterjemahkan ke bahasa melayu bermaksud bersyukur.. kenapa topik nie yang aku nak cakapkan sebab ini blog aku jadi aku punya suka la aku nak tulis apa.. (jgn mare, nanti kena jual). korang rasa korang dah cukup bersyukur ker??? jawab sendiri k.. :) pernah tak korang  tengok seseorang tak kira la kawan ke musuh ke, yang korang rasa hidup dia "perfect" a.k.a  sempurna. jeles tak??? bagi aku jeles tu bermakna kita tak bersyukur dengan apa yang kita ada.. ye la.. bila time jeles tu datang rasa macam nak bertukar je jadi orang tu kn? sedang kan kalau difikirkan balik mungkin dia nampak sempurna luaran je tapi dalaman mungkin serabut macam tongkang pecah.  so, jadi la diri sendiri k tapi  nak jeles kalau orang tu rajin berusaha boleh kot.. jadi semangat untuk jadi yang lebih baik dari  dia. bersyukurlah dengan apa yang kita ada... kita ada family yang sayang kita, kita ada kawan kawan2 yang sentiasa memahami, kita ada diri kita sendiri and yang paling utama kita ada ALLAH...kembalilah pada ALLAH kerana kita hamba yang sentiasa perlukan petunjuk_NYA. saya yang bernama sarah bersyukur dengan apa yang saya ada.. :) Amin...

Attention :"dia" di sini bermaksud seseorang yerk..tapi  tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang sudah tiada. :)


No comments:

Post a Comment