Thursday, September 9, 2010

Esok rayer!!!!!!!!

tart gulung

Masa berlalu begitu pantas, rasanyer baru semalam berterawih bersama-sama rakan2 seperjuangan kat surau berdekatan dengan hostel kami. sekarang masing2 dah balik ke rumah sendiri, tapi lepas cuti 2 minggu kami akan bersama-sama berkumpul lagi untuk meneruskan pengajian. tadi aku tolong mak kupas bawang untuk buat rendang. waaa...pedihnyer mata ni,sabar je la. nasib baik rendang yg mak aku buat sedap,  memang berbaloi!! malam ni kena kemas rumah. rindu nyer raya masa kecik2 dulu. sekarang mood rayer dah berkurangan. tahun ni mak bersemangat nak sambut rayer, mungkin sebab inilah masa kami sekeluarga dapat berkumpul bersama. ye la, sekarang aku belajar kat KUALA LUMPUR, along lak kat MATRIK GOPENG, abang kat TAIPING , man kat SEKOLAH TEKNIK. tinggallah mak dengan athirah dan fuad kat rumah. kalau boleh aku pun nak duduk dengan mak jer tapi dah dapat tempat belajar yang jauh nak buat camner. kuih rayer tahun ni semua mak buat. aku tolong sikit jer sbb balik rumah pun dah nak dekat rayer. mak memang pandai memasak. kuih rayer yang mak buat tahun ni kuih siput, almond london, simpul kasih, tart gulung, semperit, dan lain2 lagi. mm..tak ingat, banyak sangat. sebelum aku lupa,  di kesempatan ni aku nak ucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin. aku manusia biasa banyak kesilapan & kesalahan yang sengaja dan tidak disengajakan aku lakukan. semoga rayer ni membawa satu permulaan baru dan baik dalam kehidupan aku , kamu dan semua. :)

No comments:

Post a Comment