Sunday, January 23, 2011

Memori ABAH


Semalam 22/01/2011 pergi Taman Tasik Titiwangsa, masa nak balik tu pandangan mata aku dicuri oleh pemandangan seorang ayah dan anak perempuan yang duduk kat kerusi memandang tasik.
Kenangan lama mengusik memori, teringat masa aku keluar dating dengan abah 
Lama dah , masa aku darjah dua kot.
Keluar dua orang je, ibu tak ikut.
Naik motor vespa abah pergi Taman Tasik Taiping.
 Habis kan masa petang tu dengan abah, so sweet memory tu.
Rindu sangat saat-saat tu, kalau boleh teringin nak sama-sama keluar dengan abah berdua je.
Rapat dengan abah??? Mungkin kot, sebab abah manjakan sangat anak bongsu dia nie. 
Saya sayang abah saya sangat-sangat.
 Rindu jugak dengan abah Azmi (pak cik). 
Abah  nampak garang tapi baik sangat.
Banyak kenangan terindah dengan abah. Abah pernah bawak motor, ambik aku dari Taiping sebab nak sambut raya dengan family abah kat chemor. 
Tapi kenangan tu tak mungkin akan dapat diulang kembali. 
Abah  dah pergi menemui Ilahi pada 20/September/2003.
 Abah tak pernah bezakan kasih -sayang antara aku dengan anak-anak abah walaupun aku nie cuma anak saudara je. Terima kasih abah sebab bagi kasih-sayang yang tak ternilai harganya dekat kakak. 
Saya ada dua orang ABAH dan saya sayang dua-dua ABAH saya.



No comments:

Post a Comment